poniedziałek, 26 stycznia 2015

Dlaczego ludzie nie czytają?

Dlaczego ludzie nie czytają? Złe pytanie. Dlaczego ludzie mało czytają? Otóż, nie jest to wina ludzi, lecz tego, że na wszystko jest tak mało czasu. Gdy chodzi się do szkoły, to jest tyle prac domowych i lekcji, że kompletnie nie ma się już ochoty sięgać po książki ( te lektury! Niektórych naprawdę nie znosiłam!). Później? Słowa na pięć liter, zaczynające się na P. Praca. Kiedy czytać? Tak, więc naprawdę gdyby ktoś chciał, aby czytelnictwo w Polsce było większe to:
- zmniejszyć ilość prac domowych i obowiązków
- pozwolić młodym ludziom wybrać co chcą czytać, a nie wybierać za nich książki ( te wszystkie genialne lektury. Nie lubię historii, więc po co mam czytać książki historyczne. " Ale to już było i nie wróci więcej".)
- Praca powinna trwać nie więcej niż 6 godzin dziennie, biorąc pod uwagę inne obowiązki ( zakupy, gotowanie, sprzątanie itd.)
 Jeśli to nie sprawiłoby, że ilość czytelników byłaby większa to bym się zdziwiła. Nie zrozumcie mnie źle kocham czytać. To moja wielka miłość odkąd przeczytałam pierwszą historyjkę z elementarza. Nie mam na to czasu ( przynajmniej nie dość) i to mnie strasznie boli i jest mi z tym tak strasznie źle. Taki apel do rządu: ratujcie mnie i dajcie mi czas na czytanie. JA TO KOCHAM!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz